Udostępnij ten post

Gwiazd naszych wina - John Green





Autor: John Green

Tytuł: Gwiazd naszych wina

Tytuł oryginału: The Fault In Our Stars  

Wydawnictwo: Bukowy Las 

Data premiery: 2014-06-04

               Liczba stron: 320              





Hazel Grace -
główna bohaterka powieści ma siedemnaście lat i pod koniec zimy lekarze stwierdzili, że wpadła w depresję. Nie jest to zbyt dziwne przy nowotworze i czytaniu jednej i tej samej książki na okrągło. Dziewczyna cały swój wolny czas, którego było wręcz za wiele, spędzała rozmyślając o śmierci. Nie chodziła do szkoły. Uczęszczała jedynie na grupę wsparcia dla nastolatków z nowotworem. Skład grupy ciągle się zmieniał, jak to bywa, ludzie przychodzą na świat i odchodzą w przerażającym tempie. 





Moja ocena:
★★★★★

Tą książkę przeczytałam dzięki moim rodzicom, a dokładniej dostałam ją pod choinkę. Uwielbiam otrzymywać książki z różnych okazji i od różnych osób. Jak bywa jedna książka wręcz powala z nóg, a inna jest po prostu tandetna. Tą lektura mogę spokojnie zaliczyć do tej pierwszej grupy. Bardzo lubię książki John'a Green'a i książka "Gwiazd naszych wina" była moją pierwszą lekturą przeczytaną, autorstwa właśnie tego pana. Jestem bardzo wdzięczna autorowi, że zdecydował się napisać właśnie tą książkę, gdyż zmieniła ona bardzo dużo rzeczy w moim życiu, a wręcz nastawienie do niego. Ta książka nie będzie moją ostatnią. Ona wręcz otworzyła takie drzwi do świata książek i rozpoczęła moją przygodę czytelniczą. 


"Czasami wydaje się, że wszechświat chce zwrócić na siebie uwagę"



Hazel uczęszcza na grupę wsparcia, gdzie pewnego dnia spotyka  Augustusa, który boi się zapomnienia. Dziewczyna daje mu do  zrozumienia, że tego nie uniknie. Z czasem zaczynają darzyć się uczuciem.  Nie chcą, by świat się nad nimi litował. Pragną wykorzystać każdą chwilę swojego życia, bo choroba w każdej chwili może im siebie odebrać.

"Może "okay" będzie naszym "zawsze"?




A wy czytaliście "Gwiazd naszych wina" bądź inną książkę John'a Green'a?
Jeśli tak - co sądzicie o tych lekturach?
A jeśli nie - macie zamiar? Czy zachęciłam Was do sięgnięcia po te książki? 
Jeśli chcecie możecie dać mi o tym znać w komentarzach.
Buziaki:*

2 komentarze :

  1. Ja niestety nie miałam okazji zapoznać się z żadną książka z twórczości Johna Greena, aczkolwiek mam zamiar to zmienić :) gwiazd naszych wina zachwycil mnie jako film, więc mniemam, że z książką będzie podobnie :)
    Pozdrawiam gorąco!

    Http://zaczytana-karola.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Nic dodać, nic ująć :* :D

    OdpowiedzUsuń